Emma er en moderne Berlin-beboer i midten av 30-årene. Det er bare en ting, hun er digital!
I over 50 år har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsført reisemålet Tyskland i utlandet på oppdrag fra den tyske regjeringen. Ved til sammen 27 utenlandskontorer betjenes 40 markeder, alle med mål om å vise frem Tysklands mangfold som turistattraksjon og øke innkommende turisme til landet.
Som paraplyorganisasjon for Ferielandet Tysklands rikholdige tilbud, har DZT en viktig funksjon i den internasjonale markedsføringen. DZT utvikler blant annet en tilbuds- og opplevelsesorientert markedsføring, samler og optimaliserer markedsføringsaktivitetene globalt og har en omfattende virksomhet i vekstmarkeder. Det er etablert et utstrakt samarbeid mellom DZT, turistnæringen i Tyskland, tyske institusjoner i utlandet og partnere fra næringsliv og organisasjoner.
Den 9. November i år markerer 35-årsjubileet for Berlinmurens fall, og i den anledning arrangerer Kulturprojekte Berlin, samt Stiftelsen Berlinmuren, en rekke kulturarrangementer til minne om den historiske begivenheten
Tyskland tar en ledende posisjon i den internasjonale konkurransen og utnytter de ekstra mulighetene som ligger i bleisure-reiser.