TravelMatch
28 Jan
28Jan

(Pressemelding) Gjeldende fra 1. mars 2025, skjer det et eierskifte for B2B workshopen TravelMatch Norway. Konseptet, som har vært eid i fellesskap av ANTOR Norway, Discover America Norway, PATA Norway Chapter og Virke, blir da overtatt av RES Travel Magazine Sweden (som også bl.a. utgir Travel News i Sverige og Danmark, samt har flere større events). Dette vil likevel ikke ha innvirkning på selve konseptet, og planen er å videreføre og utvikle det nåværende konseptet i tråd med hva som tjener interessene både til internasjonale aktører og den norske reisebransjen. For å sikre kontinuiteten, fortsetter Arne Sundt-Bjerck som prosjektleder for TravelMatch Norway.

TravelMatch 2025 konferansehallen

Inne i konferansehallen på TravelMatch 2025.

En strategisk endring med fokus på fremtidens utfordringer

TravelMatch Norway ble i januar 2025 gjennomført for 14. gang, og i hele perioden fra 2012 har de fire organisasjonene vært eiere av konseptet i fellesskap, og med Arne Sundt-Bjerck som prosjektleder helt fra oppstarten. Bransjearrangementet har utviklet seg til en profesjonell og attraktiv møteplass for reisebransjen, med stor pågang fra internasjonale aktører og norske agenter. I de siste årene har RES Travel Magazine gjennomført et lignende arrangement i Sverige under navnet Travel News Market, som nå også er etablert i Danmark og på vei til lansering i Finland. Endringen av eiersituasjonen for TravelMatch vil nå åpne for en felles nordisk satsing.

Nils Norberg for RES Travel Magazine

Nils Nordberg, direktør for RES Travel Magazine.

Viktig arena for bransjen også i tiden som kommer 

– TravelMatch Norway har utviklet seg til å bli en viktig arena for de som jobber med nordmenns reiser til utlandet, og dette ønsker vi selvsagt å opprettholde, sier prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.  
Nils Norberg, direktør for RES Travel Magazine, sier det slik:

– Vi er veldig stolte over å overta stafettpinnen når det gjelder TravelMatch. Dette er et veldig profesjonelt og veldrevet arrangement som passer perfekt med vår øvrige virksomhet. Siden vi har tilsvarende arrangementer i Sverige og Danmark allerede, blir synergieffekten åpenbar når vi også kan legge til Norge i vår portefølje. 

Portrettbilde av mann i grå jakke og blåskjorte

Arne Sund-Bjerck, prosjektleder for TravelMatch

Arbeidet med TravelMatch Norway 2026 fortsetter som før

– For oss er det viktig å overlate TravelMatch til en seriøs aktør som ønsker å videreføre konseptet, og som dessuten har erfaring med dette fra sine egne arrangementer. Dette innebærer også at TravelMatch Norway 2026 går som allerede planlagt, uten endringer av større betydning, sier Arne Sundt-Bjerck. 
-Vi vil ta vare på verdien og videreutvikle TravelMatch for å tilfredsstille reisebransjens behov også i fremtiden, fremholder Nils Norberg. 

– At Arne Sundt-Bjerck fortsetter som prosjektleder borger for kontinuitet, og det gir oss gode forutsetninger for en positiv utvikling av arrangementet, legger Nils Norberg til. 


Kommentarer
* E-posten vil ikke bli publisert på hjemmesiden.