Magnus Øren
Nye Reiselivsavisen
10 Jan
10Jan

(Nye Reiselivsavisen) Den 14. utgaven av TravelMatch gikk av stabelen 9. januar. I år har det igjen vært veldig stor pågang blant leverandører og det har vært vist stor interesse for å være med i arenaen for å møte både nye og gamle kontakter. Det har vært helt fullbooket med venteliste!

Frokostseminar om turisme og USA

Det hele startet rolig med en kopp kaffe og et rundstykke mens vi lyttet til litt historie om norsk utvandring til USA.

Det hele startet med en frokostseminar i samarbeid med Discover America Norway og Brand USA. Mange problemstillinger ble drøftet med tanke på turisme til USA fremover og flere årsaker ble nevnt som grunn til nedgang i reisende fra Norge. Det har ikke helt kommet seg opp etter pandemien, og færre avganger og flydestinasjoner ble nevnt som en av grunnene, samt høyere priser.

Når det er sagt, er det i år 200 år siden den store utvandringen til USA fra Norge startet, og Norsk utvandrermuseum i Ottestad utenfor Hamar, skal i den forbindelse markere dette gjennom 2025.

Etter frokostseminaret startet det selve hoveddelen av TravelMatch. Da var det møter med forskjellige leverandører gjennom hele dagen.

Lunsjseminar med Tsjekkia

Den Tsjekkiske ambassadøren til Norge forteller litt om hva du kan oppleve i Tsjekkia.

Lunsj med Tsjekkia

"Destination of the Year" er Tsjekkia, og de var veldig tydelig representert på TravelMatch. Gjennom forskjellige hoteller, DMCer, turistbyråer og eventbyråer var de kanskje det landet med flest aktører på arrangementet. I lunsjen var det et seminar med Czech Tourism og partnere, og det ga en mulighet for å lære litt ekstra om det spennende reisemålet – Tsjekkia er mye mer enn bare pils, gamle bygninger og slott – De har også en fascinerende kultur, ski-anlegg, natur og flere spa.

Etter lang dag med mange møter var det litt mingling på kvelden, og det hele ble rundet av tidlig på kvelden – men alt i alt var det en god mulighet for å knytte kontakter til nye aktører og vi får håpe at det legger grunnlaget for videre samarbeid.

Håper vi sees der neste år!


TravelMatch område med bord

Den stor interessen for TravelMatch var meget synlig!

Alle bilder av © Magnus Øren via Nye Reiselivsavisen.

Kommentarer
* E-posten vil ikke bli publisert på hjemmesiden.